torsdag 2 november 2017

Nu kommer hon

Efter ett antal telefonsamtal under flera månaders tid är det då äntligen dags. Om en halvtimma väntas arkitekten dyka upp i Madames kök. Vi får väl se. Man är ju luttrad efter alla dessa år, men skam den som ger sig. Resultatet har jag ingen gissning om. Balkong känns tveksamt, men står högst på önskelistan. Byggnadsnämnden är omutlig just för tillfället, men allt kan hända när man minst anar.
Dagen har varit molnig men varm, 18, 19 grader. Det får man vara nöjd med.

Morgonpromenad. Höstfärger på träden.
När vi väl fått reda på vilken dag och tid arkitekten tänkt anlända åkte vi till Aix för en sista utflykt innan hemfärd. I morgon blir det frukost, stänga huset och i väg till Nice. Jag har funderat och placerat ljusstakarna. Är för tillfället nöjd. Vi får väl se vad jag tycker nästa gång jag anländer.

Vackert mot stenväggen
Vår gästfrihet har spridit sig i kattledet. Nu har vi fått en ny kompis som ligger på dörrmattan och tror det ska regna manna från himlen. Tyvärr men vår kattkvot är fylld. Söt är du, men du får tigga på annat håll.

Jag vill också komma in och ligga framför brasan.
Dags att avsluta bloggandet. Nu ska jag spetsa öronen för franska språket. Mot mötet med arkitekten.

2 kommentarer:

  1. Lycka till med arkitekt och hemresa! Jag kom i förmiddags med första norwegianflyget. Det var härligt att ha hela dagen framför sig. Nu blir det några sköna dagar med förhoppningsvis sol och promenader!
    Boel

    SvaraRadera
  2. Åh, så fint det blev, skönt att se paret förenat! Lycka till nu med arkitektbesök och hemresa - & välkomna tillbaka.

    SvaraRadera