lördag 8 juli 2017

Myggfälla

Jag byggde en myggfälla inför natten av de tyllgardiner som vi hade i tältet vid barndopet. IKEAs tyllgardiner i 2 pack för 29 kronor är perfekt till mycket olika saker och nu även som myggfälla. Det var bara att hänga över gardinstången och vips hade vi ett myggnät. Jag hörde en mygga som lyckats ta sig förbi och surrade över mitt huvud, men några nya tuggmärken har jag inte upptäckt. Nattens störmoment har annars varit högljudda fransmän som spelat boule hela natten. Det var fullt ös till halv fyra på morgonen. För mycket öl tror jag.

Nyskördat fält i morgonsolen

Var uppe tidigt och gick min runda. I dag är det lite mulet och fuktigt. Bastuliknande klimat. Det var så tyst och skönt i morse. Jag mötte ingen bil och inte en människa inom synhåll. Mornarna och kvällarna är bäst. Nu vid elvakaffet är det redan hett. Vi hade planer på bad i dag, men just nu känns det som vi gått i stå och inte gör något alls. Vattnat, matat katten och ätit frukost är ungefär vad vi orkat med.

Det blev väldigt fint i trädgården med lite fräscha blommor och när alla växter blev klippta och ansade så har vi det mysigt i vår lilla jardin.


Myser i trädgården

Dags att se vad dagens plan ska innehålla. Kanske ingenting!

2 kommentarer:

  1. Gardinerna från IKEA kan även användas i kallare klimat, t. ex i Östergötland motar bort "blinningar", mygg och andra flygfä.
    Halvdagsregn idag, men prognos om bättte väder ��.
    Labråttan

    SvaraRadera
  2. IKEA verkar kommit på en gardin som kan användas till allt annat än gardin.

    SvaraRadera