onsdag 12 juli 2017

Jag älskar dig..

Under morgonens promenad fick jag en ny kompis, På vägen ner mot olivlunden mötte jag en hund som verkade vilsen och ensam. Den tyckte att jag var dess bästa kompis och slog följe med mig. Hunden verkade trött och törstig och efter att nästan nått olivlunden vände jag om och gick tillbaka upp till tvätteriet och dess fontän, kupade mina händer, fyllde dem med vatten och lät hunden dricka. Efter detta har jag en hundkompis på livstid. Hunden följde med mig hela rundan ända hem till huset. Den gick nästan på mina fötter.

en sådan liten sötnos
Väl hemma fick hunden bröd och vatten utanför huset, men den ville ha mer. Hängde på dörren och klängde i fönstret. Jobbigt med en hund som gnyr eländigt i fönstret, men vi kan inte ta hand om fler djur. Min nya kompis lommade i väg så småningom.

I dag har vi åter lämnat byn för utfärd. Mot Le Lequire ( Lö Lekjär) och systerns nyinköpta vinbondehus. Vi stannade för fika på en mack innan Montpelliere och bilen bredvid oss på parkeringen stod så nära oss att våra dörrar inte gick att öppna. Jag gav mannen onda ögat och han svarade, - je suis desole ( jag är ledsen) sen tittade han på vår registreringskylt och frågade från vilket land vi kom, - Suéde, sade jag. Då bara log han och sade - jag älskar dig!
Ha, vad snopen jag blev. Jag bara skrattade. Undrar var och hur denna fransman lärt sig just den frasen på svenska. Finns mycket att spekulera över.

Vi nådde så småningom fram till huset i Faugeres som syster med familj hyrt och nu vid upp packning upptäcker jag att jag glömt min väska med bikini, solcreme, bok, solglasögon och flera andra saker. Det verkar som det gått troll i den här eländiga bikinin. Nu har jag t.o.m glömt den. Vad gör jag nu? Pool och bikinilös!

Svågern, mannen och jag åker till närmsta tätort och jag inhandlar första bästa bikini. Det är nu mannen säger - Det här var fanimej den bästa bikinin!
Jaja, byxorna satt lite tight, men de töjer sig kanske.

Systern i poolen


Efter dopp i poolen for vi till Le Liquire och det nya huset. Spännande!





Fint hus med stor potential

Rolig detalj i huset
Det finns många fina detaljer i huset, men en del kommer inte att kunna bevaras. Fantastiska golv och tapeter, Någon måste älskat blommigt.

golv


Trägården är underbar med olivträd, citronträd och blommande nerium.

Fantastisk trädgård.
Härlig utsikt
Vi har skålat in det nya huset med champagne och sedan har vi ätit en god middag tillsammans i hyrhuset. Grillade revben, goda korvar, vin från trakten och chockladmousse.

Skål från oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar